המכשיר שיזהיר אתכם אם להגיף את החלונות בעת עבודות בכביש

שלום בידרמן No Comments on המכשיר שיזהיר אתכם אם להגיף את החלונות בעת עבודות בכביש
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כבישי ישראל מלאים בעובדים שונים העושים עבודות תחזוקה מגוונות. רק לאחרונה התבשרנו על עבודות הרכבת הקלה בתל אביב שצפויות להביא לגידול דרמטי בזיהום האויר וכמות החלקיקים המסוכנים בתל אביב וסביבתה. מעבר לעבודות החפירה והקידוח עצמן, תהיה בכל המרחב של גוש דן תנועת משאיות של עפר אליהן יצטרף העשן מהאוטובוסים והמכוניות שישהו זמן רב בפקקים.

עיקר הסכנה בזיהום האוויר מקורו בחלקיקים הקטנים, שגודלם הוא 2.5 מיקרון (רבע מילימטר) בלבד ולכן הם יכולים לעוף מרחק רב ממקור הזיהום. הם האחרונים לשקוע על הקרקע והראשונים להתרומם שוב ברוח. בנוסף לבעיות כמו שיעול וגירוי קנה הנשימה והעיניים, חלקם משחררים גם מתכות כבדות כמו עופרת, קדמיום, ונדיום ועוד שעלולים לגרום לתחלואה קשה. מי שחשופים בעיקר לסכנה הם ילדים, קשישים, חולים בדרכי הנשימה ונשים בהריון.

חברת אגרולן מרמת הגולן, המתמחה במוצרים ירוקים, מציעה מתקן ידני חדשני שיודע לזהות את כמות החלקיקים באויר בכל רגע. המכשיר מאפשר מדידה של היקף הזיהום בתוך הבית, בבניני המשרדים ובמרחב הפתוח והוא מספק התראה דרך שישה צבעי רקע לדרגות זיהום שונות מירוק לאויר נקי ועד לבורדו לזיהום כבד.

עוצמת הזיהום לא צפויה להיות קבועה, שכן היא תלויה בעוצמת ומהירות הרוח וגורמים משתנים נוספים. בעזרת המדידה אפשר להחליט אם להגיף את התריסים, אם אפשר לצאת ולרכב על אופניים או לשחק עם הילדים במגרש.



0 תגובות